در این مطلب به بررسی علت های سیاه یا خاموش شدن صفحه گوشی ایفون اپل می پردازیم و روش هایی برای حل این مشکل ارائه خواهیم کرد.

سیاه شدن صفحه گوشی اپل حالات متفاوتی دارد که در هر حالت علت خاصی دارد و روش حل آن متفاوت است. بسیاری از افراد زمانی که صفحه آیفون شان سیاه می شود، اولین فکری که به ذهنشان می رسد این است که حتما ال سی دی سوخته است و باید تعویض شود. البته که این فکر غلط نیست و در موارد بسیاری به علت آسیب های سخت افزاری صفحه نمایش سیاه شده  و در واقع سوخته است.

اما همیشه آسیب های سخت افزاری و سوختن ال سی دی عامل سیاه شدن صفحه گوشی اپل نیست؛ بلکه مواردی نیز وجود دارد که علت مشکل اختلالات و مشکلات نرم افزاری است و شما می توانید خودتان برای حل آن اقدام کنید.

در این مطلب با در نظر گرفتن تمام احتمالات و عوامل، روش های نرم افزاری و سخت افزاری حل مشکل را بررسی خواهیم کرد.

سیاه شدن قسمتی از صفحه یا تمام ال سی دی گوشی ایفون اپل بر اثر ضربه ، آب خوردگی و …

اگر صفحه نمایش گوشی آیفون شما پس از ضربه ، فشار ، آب خوردگی و … سیاه شده است، باید بگوییم متاسفانه به احتمال زیاد ال سی دی سوخته است و نیاز به تعویض دارد. در این شرایط حالات متفاوتی وجود دارد:

  • قسمتی از صفحه سیاه شده است اما تاچ کار می کند.
  • تمام صفحه نمایش سیاه شده است اما تاچ کار می کند.
  • آثاری از شکستگی روی صفحه نمایش نیست اما تصویر ندارد.

در هر کدام از این حالات ال سی دی باید تعویض گردد.

خاموش شدن گوشی یا فقط خاموش بودن صفحه گوشی ایفون ؟

پاسخ به این سوال زمانی که صفحه نمایش خاموش یا کاملا سیاه شده بسیار مهم است؛ زیرا ممکن است پس از آسیب وارد شده به گوشی، سایر قطعات و قسمت های گوشی مانند بورد دچار مشکل شده باشد و شما فکر می کنید حتما ال سی دی سوخته است.

بنابراین در این شراط برای اطمینان ازین موضوع چند اقدام اولیه و ساده که می توانید انجام دهید این است که: با گوشی تماس بگیرید، گوشی را به شارژ بزنید یا دکمه پاور را نگه دارید. اگر در هرکدام از این حالات گوشی واکنشی نشان داد یک نشانه خوب است که کوگشی کاملا خاموش نیست و احتمال آسیب دیدگی بورد کمتر می شود.

البته اگر در هیچ حالتی نیز گوشی شما عکس العملی نشان نداد، گوشی باید توسط یک تکنسین حرفه ای عیب یابی شود. در این شرایط شما می توانید جهت مشاوره با کارشناسان آوافیکس تماس بگیرید.

سیاه یا خاموش شدن ناگهانی صفحه گوشی آیفون اپل بر اثر اختلالات نرم افزاری

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد احتمال سیاه شدن صفحه آیفون بر اثر اختلالات نرم افزاری نیز وجود دارد. اگر صفحه گوشی شما کاملا ناگهانی و بدون هیچ علت خاصی سیاه شده است، احتمال اینکه اختلالات نرم افزاری عامل مشکل باشد، بیشتر است. در این شرایط شما این شانس را دارید بدون نیاز به مراجعه به یک تکنسین خودتان با استفاده از روش های زیر برای حل مشکل اقدام کنید.

روش اول حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی اپل : راه اندازی مجدد یا Hard Reset

اکثر افراد هنگام بروز یک مشکل در گوشی، آن را خاموش روشن می کنند. به احتمال زیاد شما نیز این روش را امتحان کرده اید. این کار هنگام بروز اختلالات نرم افزاری به عنوان اولین راهکار کاملا درست و منطقی است. بنابراین در این مطلب نیز به عنوان اولین روش معرفی می شود.

  • اگر گوشی شما iPhone 8/8 plus/X است، دکمه volume بالا و volume پایین را باهم فشار دهید، و بعد دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل روی صفحه بالا بیاید و گوشی مجدد راه اندازی شود.

سیاه یا خاموش شدن صفحه گوشی ایفون اپل

  • اگر گوشی شما iPhone 6S است و یا مدل جدیدتر آن است، دکمه Home و دکمه sleep را به مدت طولانی نگه دارید تا لوگوی اپل روی صفحه نمایش داده شود و گوشی مجدد راه اندازی شود.
  • اگر گوشی شما iPhone 7/7Plus است دکمه Volume پایین و دکمه کناری را نگه دارید تا لوگوی اپل روی صفحه نمایش داده شود و گوشی مجدد راه اندازی شود.

سیاه یا خاموش شدن صفحه گوشی ایفون اپل

روش دوم حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی آیفون : باز گردانی گوشی به تنظیمات کارخانه

گاهی یک اختلال نرم افزاری پیچیده عامل سیاه شدن صفحه گوشی اپل است که با یک ری استارت ساده برطرف نخواهد شد. بنابراین بازگردانی گوشی به تنظیمات پیش فرض کارخانه و پاک کردن تمام محتوای گوشی نیز می تواند برای حل مشکل موثر باشد. البته توجه داشته باشید که پس از ریست فکتوری تمام اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد.

برای ریست فکتوری آیفون از طریق آیتونز کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • آخرین نسخه iTunes را دانلود و بر روی کامپیوتر نصب کنید.
  • گوشی را به وسیله کابل USB به کامپیوتر وصل کنید، اگر iTunes گوشی شما را شناسایی کند گزینه restore را نمایش خواهد داد، و شما باید آن را انتخاب کنید. اگر iTunes موفق به شناسایی گوشی شما نشود، باید گوشی را در حالت Recovery mode قرار دهید.
  • هنگامی که iTunes گوشی را شناسایی می کند، گزینه Restore iPhone را به شما پیشنهاد می دهد، برای تایید بر روی Restore کلیک کنید.

سیاه یا خاموش شدن صفحه گوشی ایفون اپل

  • بعد از آن گوشی شما توسط iTunes پاک خواهد شد، و iTunes  آخرین نسخه iOS که همان iOS 12 است را بر روی گوشی شما نصب خواهد کرد.
  • پس از اتمام، گوشی شما مجدداً راه اندازی خواهد شد شما آن را مثل یک گوشی جدید راه اندازی کنید.

روش سوم برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش ایفون بدون پاک شدن اطلاعات گوشی : نرم افزار iMyFone Fixppo

طبق گزارشات کاربران استفاده از نرم افزار iMyFone Fixppo نیز برای حل مشکل سیاه یا خاموش شدن صفحه گوشی ایفون موثر بوده است.

یکی از دلایل سیاه شدن صفحه نمایش آیفون مشکلات ios است، بنابراین استفاده از یک ابزار برای تعمیر iOS به شما توصیه می شود که iMyFone Fixppo همان ابزاری است که شما به آن نیاز دارید.

طبق بررسی های صورت گرفته بر اساس نظرات کاربران آیفون مزایای استفاده از این نرم افزار شامل:

  • این بهترین جایگزین برای iTunes است. iMyFone Fixppo می تواند مشکلاتی را حل کند که iTunes قادر به حل آن نیست.
  • اطلاعات گوشی شما هنگام استفاده از iMyFone Fixppo حفظ خواهند شد.
  • این یک رابط کاربردی آسان است که به شما کمک می کند گوشی خود را در چند دقیقه تعمیر کنید.
  • این برنامه با تمام نسخه های iOS و گوشی های iOS سازگاری دارد.
  • این برنامه توسط کمپانی iMyFone طراحی شده است، شرکت هایی نظیر Macworld, Cult of Mac, Payetteforward, Makeuseof و … آن را تایید کرده اند.

نحوه استفاده نرم افزار iMyFone Fixppo :

آن را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید، سپس مراحل ارائه شده در ادامه مطلب را دنبال کنید:

  • برنامه را باز کنید و گزینه Standard Mode را انتخاب کنید.
  • گوشی را به وسیله کابل USB به کامپیوتر وصل کنید و گزینه Next را انتخاب کنید.

سیاه یا خاموش شدن صفحه گوشی ایفون اپل

  • اگر گوشی شما شناسایی شده است می توانید به مرحله بعدی بروید، در غیر اینصورت با دنبال کردن دستورالعمل ها گوشی خود را در حالت DFU و یا Recovery mode قرار دهید.

سیاه یا خاموش شدن صفحه گوشی ایفون اپل

  • برنامه، گوشی شما را شناسایی خواهد کرد و لیست تمام نسخه iOs هایی که با گوشی شما سازگاری دارند را نمایش می دهد. نسخه ای که نیاز دارید را انتخاب کنید. بر روی دکمه download کلیک کنید تا سیستم عامل مربوط به آن را دانلود کند.

سیاه یا خاموش شدن صفحه گوشی ایفون اپل

  • کمی صبر کنید تا دانلود iOS تمام شود.

سیاه یا خاموش شدن صفحه گوشی ایفون اپل

  • سیستم عامل خیلی زود دانلود و تایید می شود، شما باید بر روی دکمه Start کلیک کنید، برنامه iMyFone Fixppo تعمیر گوشی شما را شروع خواهد کرد.
  • پروسه تعمیر گوشی خیلی طول نخواهد کشید، بعد از اتمام این مرحله گوشی شما تعمیر شده و به شرایط نرمال قبل برخواهد گشت.

سیاه یا خاموش شدن صفحه گوشی ایفون اپل

طبق گزارشات کاربران روش های ارائه شده در این مطلب برای حل مشکل سیاه یا خاموش شدن صفحه گوشی اپل در ایفون ۵ و ۵ اس، ایفون ۶ ،آیفون ۶ اس ، آیفون ۶ پلاس ، آیفون ۶ اس پلاس ، ایفون ۷ ، ایفون ۷ پلاس ، ایفون ۸ ، ایفون ۸ پلاس ، ایفون ایکس ، ایفون ایکس اس مکس ، ایفون ایکس اس ، ایفون ۱۱ ، ایفون ۱۱ پرو ، ایفون ۱۱ پرو مکس ( iPhone 11/X/8/8 Plus/7/7 Plus/6s/6/5s ) با سیستم عامل iOS 13/12/11/10 موثر بوده است.